A Coca-Cola Magyarország ma is működő, a legmodernebb technológiát alkalmazó palackozóüzemében 1996. óta gyártják és forgalmazzák a magas minőségű, több fajta kiszerelésben kapható frissítőket. 


Persze a Coca-Cola múltja Magyarországon egy kicsit korábban kezdődött: idén ötven éve! A II. Világháború után a Coca-Cola volt az első amerikai termék, amelyet hazánkban gyártani kezdtek. A Magyar Likőripari Vállalat palackozóként, majd az első hazai Coca-Cola vegyes vállalat társtulajdonosaként állította elő a népszerű üdítőitalt.

Amikor 1968-ban megkezdődött hazánkban a Coca-Cola gyártása, az üdítő már világszerte ismert és népszerű volt. Sikere azóta is töretlen Magyarországon, de a kategóriavezető pozícióhoz vezető út legalább olyan fordulatos volt, mint a Coca-Cola nemzetközi karrierje.

1967 A Coca-Cola-t a BNV-n mutatták be a hazai nagyközönségnek. A cég természetesen kóstolót is rendezett a kiállításon. Az érdeklődés akkora volt az "amerikai fiatalok életérzését" idéző ital iránt, hogy rendőröknek kellett a standot a rohamtól megvédeni. A kíváncsiskodók különféle trükköket találtak ki, - beteg családtagjukra vagy terhes feleségükre hivatkoztak - hogy minél több Coca-Cola-hoz juthassanak hozzá...

1968 Az akkor már közel egy évszázados múltra visszatekintő The Coca-Cola Company egy év múlva jelent meg "hivatalosan" is Magyarországon. Az első palack Coca-Cola 1968. június 17-én hagyta el a Magyar Likőripari Vállalat kőbányai likőrgyárának palackozó gépét. A Coca-Cola volt az első, a háború után Magyarországon előállított amerikai termék. Ezt megelőzően csupán kétféle szénsavas üdítő volt kapható a hazai üzletekben, a Bambi valamint az Utas. Akkoriban Coca-Cola-t csak a legdrágább szállodákba és exkluzív vendéglátóhelyekre szállíthattak.

A Coca-Cola megjelenésével új iparág született Magyarországon - megkezdődött a szénsavas üdítőitalok gyártása. Ez egyidejűleg új, modern technológiák bevezetését és hazai meghonosítását is jelentette a palackozás és általában a csomagolóanyagok előállításának területén. A Coca-Cola szakembereinek segítségével sikerült az orosházi üveggyárban egy új típusú - a The Coca-Cola Company szabványainak is megfelelő - üvegpalack gyártási technológiáját bevezetni.

1970 A 70-es évek elején, a Szeszipari Vállalatok Trösztjének megalakulása után valamennyi hazai szeszipari vállalat megkapta a Coca-Cola palackozásának jogát (Szabadegyháza, Győr, Kisvárda, Miskolc). Annak érdekében, hogy egyre több koncentrátumot hozhasson be az országba, a The Coca-Cola Company az 1980-as évek közepén palackozói szerződést kötött a Békéscsabai Üdítőitalgyártó Vállalattal is. A Coca-Cola-t kétféle kiszerelésben palackozták, 0,2 l-es és 1 l-es üvegekben. Ezen kívül elindult a vendéglátó-ipari egységekben történő - úgynevezett post-mix - értékesítés is.

1968 és 1991 januárja között a koncentrátum behozatala államilag szigorúan ellenőrzött importtevékenység volt. Kizárólag központi elosztásban, az "adresszációs ügyletek" keretében volt rá lehetőség. A The Coca-Cola Company-t arra kötelezték, hogy a Magyarországra szállított koncentrátum értékének 130-150 százalékáért magyar, ún. "puha" termékeket vásároljon, például fürdőkádat, Coca-Cola üvegpalackot, bort, gumimatracot ... 

A Coca-Cola vezetőinek minden évben nehéz feladatot jelentett megtalálni azokat a magyar termékeket, amelyeket később sikerrel tudtak exportálni külföldre. Segítségükkel jutott el például a magyar bor az Amerikai Egyesült Államokba és Angliába, és ők dolgozták ki a Hungarovin számára a termékek értékesítéséhez szükséges marketingstratégiát is. 

1988 A magyarországi termékkínálat tovább bővült, Szabadegyházán elkezdődött a máig legnépszerűbb gyümölcsízű üdítő, a Fanta narancs magyarországi gyártása is.

A jogszabályok ettől kezdve nagymértékben megkönnyítették az üdítőital alapanyag behozatalát, amely főleg a The Coca-Cola Company ausztráliai központú palackozó partnere, a Coca-Cola Amatil közbenjárásának köszönhető. Ez tette lehetővé, hogy 1991 májusában a Coca-Cola Amatil vegyesvállalatot hozzon létre a budapesti Likőripari Vállalattal. Ugyanebben az évben jelent meg Magyarországon a Sprite is. 

1991 januárjától nagymértékben liberalizálták az üdítőital alapanyag behozatalát, és ebben a The Coca-Cola Company ausztráliai központú palackozó partnerének, a Coca-Cola Amatilnak nagy szerepe volt. Lehetővé vált az is, hogy 1991 májusában a Coca-Cola Amatil vegyesvállalatot hozzon létre a budapesti Likőripari Vállalattal. Néhány év múlva az ausztrál palackozó saját, a legmodernebb technikát felhasználó gyárat épített Dunaharasztiban, ami 1996-ban felváltotta a korszerűtlenné vált vidéki üzemeket.

1998-ban a Coca-Cola Amatil kettévált, és az európai érdekeltségeiből létrejött a nagy-britanniai Coca-Cola HBC, amely 2000-ben egyesült a görögországi, Hellenic Bottling nevű független palackozóval. A 28 országban jelenlevő HBC csoport magyarországi leányvállalata Dunaharasztiból, illetve 2002 óta a zalaszentgróti ásványvíz palackozó üzemből látja el hazánkat és számos európai országot a kiváló minőségű üdítőitalokkal.

A Coca-Cola HBC Magyarország 2012-ben stratégiai megállapodást kötött a magyar kormánnyal. A megállapodás aláírása óta mintegy 20 milliárd forint beruházást hozott a vállalat Magyarországra.

2012-ben átadták az ország egyik legnagyobb kapacitású üdítőital-gyártó sorát, illetve 2017 őszén Szijjártó Péter Nemzetgazdasági Miniszter felavatta az ország legnagyobb, 6500 négyzetméteres élelmiszeripari raktárát Dunaharasztiban, amely kétmilliárd forintból valósult meg.

A Coca-Cola HBC Magyarország felelős vállalatként elkötelezett a társadalmi felelősségvállalás, a fenntartható működés, valamint hazánk gazdasági fejlődése mellett.

A vállalat szívén viseli az egészséges életmód népszerűsítését is. Nevéhez fűződő a rendkívüli népszerűségnek örvendő Testébresztő program, amely több mint egy évtizedes történelme során emberek tízezreit inspirálta arra, hogy aktívabban éljék mindennapjaikat.

A fiatalok helyzetére is kitüntetett figyelmet fordít a Coca-Cola HBC Magyarország, ezért 2017 szeptemberében útnak indították az #énjövőm programot. A kezdeményezés egy olyan ingyenes oktatási programot nyújt a 18-30 év közötti fiataloknak, amely önismeretre állásinterjú helyzetek és a visszajelzések kezelésére tanítja őket, ezzel is segítve az elhelyezkedést a munkaerőpiacon.

A fenntartható működés, a CO2 kibocsátás, illetve a vízfelhasználás csökkentése, valamint a forgalomba hozott csomagolások minél nagyobb arányú újrahasznosítása csoportszintű célkitűzés, amelyből a hazai leányvállalat is kiveszi a részét. Közös erőfeszítéseiknek köszönhetően 2017-ben a HBC csoport már sorozatban a negyedik alkalommal végzett a DJSI Fenntarthatósági Index italgyártó kategóriája élén, ami egyedülálló teljesítmény.

A Coca-Cola HBC Magyarország jelenleg több mint 1 100 dolgozót foglalkoztat, teljes tevékenysége során pedig közel 13 000 embernek biztosít munkát. A társaság az egyik legjelentősebb magyar élelmiszer-feldolgozó, termékeit 25 országba exportálja. Az üdítőitalok előállításához használt alapanyagok közel kétharmadát belföldi szállítók biztosítják.