GYAKRAN FELTETT KÉRDÉSEK

1. Mi a honlapon való közzététel célja?

A honlappal a Coca-Cola Magyarország jelentős előre lépést kívánt tenni az átlátható működéséért azzal, hogy valamennyi egészséggel és életmóddal kapcsolatos együttműködését és támogatását nyilvánosságra hozza, beleértve az anyagi finanszírozás és egyéb pénzügyi támogatás mértékét is, amit a szponzorálás vagy a megvalósuló projektek, programok és kutatási tevékenységek során nyújtott.

Hasonlóan ahhoz a gyakorlathoz, amelyet vállalatunk az Amerikai Egyesült Államokban és több európai országban is már megvalósított, mi is közzétesszük azoknak a szakértőknek és szervezeteknek a listáját, akikkel 2010 és 2015 között együttműködtünk. A honlapon az információk bárki számára könnyen hozzáférhetők és visszakereshetőek.

2. Miért éppen most teszik közzé ezeket az információkat?

Szembesülnünk kellett azzal, hogy az emberekben kérdések merültek fel azokkal az együttműködéseinkkel és kutatásainkkal kapcsolatban, amelyeket az egészség és életmód területén hoztunk létre, mi pedig válaszolunk ezekre akár a média, akár egyéb oldalról merülnek fel. Nyilvánosságra hozzuk az egészséggel kapcsolatos támogatásaink összegét is, ami jelentős lépés a még átláthatóbb működésünkért tett folyamatos erőfeszítéseink sorában.

3. Milyen további lépést tervez a vállalat az átláthatóság kibővítéséért?

Az egészséggel és életmóddal kapcsolatos támogatásaink nyilvánosságra hozatala az első lépés a még átláthatóbb működésünk előremozdításáért, amelyet mindenütt megteszünk, ahol jelen vagyunk. Ezt először a vállalat elnöke, Muhtar Kent jelentette be tavaly augusztus 20-án a Wall Street Journalben, majd felállított rá egy munkacsoportot, ami kidolgozta a közzététel folyamatát. Ezzel egy időben pedig szakértőkkel is konzultálunk arról, hogy a jövőben milyen keretek között valósítsuk meg az egészséggel és életmóddal kapcsolatos együttműködéseinket.

4. A közzétett listán mit jelent a partnerség megjelölés?

A mi értelmezésünkben a partnerség olyan kapcsolatot jelent a vállalatunk és az adott szervezet között, ami a vállalat vagy a Coca-Cola Alapítvány által nyújtott anyagi támogatást is magában foglal, amivel az adott szervezet az egészséget és a helyes életmódot népszerűsítő projektjének sikerét kívántuk elősegíteni 2010 és 2015 között.

5. A Coca-Cola Magyarország támogatott egészséggel és életmóddal kapcsolatos tudományos kutatásokat? 

A Coca-Cola Magyarország nem támogatott az egészséggel kapcsolatos klinikai kutatásokat. A listán feltüntettük azokat a támogatott intézményeket, aki szakértelmük okán kutatásokat is folytatnak a saját szakterületükön. A támogatott intézmények kutatásai a Coca-Cola Magyarországtól teljesen függetlenül zajlottak.

A Coca-Cola Magyarország természetesen az üzletmenetével kapcsolatosan rendel kutatásokat, pl. a fogyasztói szokásokról, a márkákról, a termékösszetevőkről, gyártási folyamatokról és a csomagolási technológiákról. A most közzé tett listán, mivel az az egészséggel és életmóddal összefüggő együttműködéseinkre vonatkozik, ezek értelemszerűen nem szerepelnek.

6. Mi a biztosíték arra, hogy a most közzétett lista teljes?

Mindent megtettük azért, hogy a fenti kritériumrendszernek megfelelő együttműködéseink listája teljes legyen. Ha a mi hibánkból véletlenül mégis lemaradt volna valaki róla, akkor azt a következő frissítésnél pótoljuk. Terveink szerint a listát évente aktualizáljuk.

7. Elvárja a Coca-Cola az általa támogatott szervezetektől, hogy azok népszerűsítsék a termékeit?

Nem. A támogatás nincs feltételhez kötve. Azt azért kapják a szervezetek, hogy ezzel is segítsük őket saját küldetésük és kitűzött céljaik elérésében.

8. Hogyan tudnának az elhízás elleni küzdelem részesei lenni, amikor maguk is a probléma egyik okozója?

Tisztában vagyunk vele, hogy az elhízás világméretű probléma, ami érinti az egyéneket, családokat és a közösségeket is. Azért működünk együtt üzleti, kormányzati körökkel, helyi közösségekkel, hogy az emberek figyelmét felhívjuk erre.

Ami pedig a magunk szerepét illeti, termékportfóliónk egyre nagyobb hányadában kínálunk alacsony kalóriatartalmú vagy kalóriamentes italokat a fogyasztóinknak, hogy választani tudjanak ízlésüknek és életvitelüknek megfelelően. Választásukhoz minden szükséges termékinformációt megadunk az italaink címkéjén.

Emellett csökkentjük legnagyobb kiszereléseinket, és törekszünk arra is, hogy legkisebb kiszereléseink elérhetőségi köre bővüljön.

Néhány példa a közelmúltból:

  • Csökkentettük legnagyobb palackjaink méretét, országosan egy pohárnyival kisebbek lettek a legnagyobb palackjaink, a családoknak, nagyobb baráti társaságoknak ajánlott 2,5 literes csomagolást 2,25-re, a 2 literest pedig 1,75 literre csökkentettük.
  • Termékválasztékunkat folyamatosan bővítjük alacsony kalóriatartalmú és kalóriamentes italokkal, bevezettük és országosan elérhetővé tettük a Coca-Cola termékcsalád után a második legrégebbi és legnépszerűbb márkánk, a Fanta narancs kalóriamentes változatát, a Fanta zero-t, idén a szintén kalóriamentes Sprite zero-t, Nestea Free-t, gondolva azokra a fogyasztókra is, akik nem csak az íz, hanem az összetevők alapján is választani szeretnének a boltokban.
  • A változó igényeknek és a gyártási folyamatok fejlődésének megfelelően termékeink receptúráját rendszeresen áttekintjük. Ennek eredményeképp körülbelül egyharmaddal csökkentettük az állandó Nestea termékválasztékunk, valamint a Kinley és a Cappy Ice Fruit italaink, továbbá a Fanta Szőlő energiatartalmát. 

Az elhízás összetett probléma, amire nincs egyetlen választ. Mi hiszünk az üzlettársakkal, kormányokkal, helyi közösségekkel végzett közös munkában, amelyek jó megoldásokat mutathatnak fel annak érdekében, hogy az emberek világszerte egészségesebben éljenek.