A The Coca-Cola Company hosszú távú, stratégiai céljaként jelölte meg, hogy a maga eszközeivel aktívan részt vesz az elhízás elleni küzdelemben. Ezt elsősorban a tájékozott fogyasztói döntést segítő, világos termékinformációval, valamint a széles választási lehetőséget adó termékválasztékával kívánja elérni, amelynek mind nagyobb arányát teszik ki az alacsony kalóriatartalmú vagy kalóriamentes italok.

Termékeinket felülvizsgáljuk az energiatartalom szempontjából

A változó fogyasztói igényeknek és a gyártási folyamatok fejlődésének megfelelően termékeink receptúráját rendszeresen áttekintjük. Ennek eredményeképp a közelmúltban csaknem harmadával csökkentettük az állandóan kapható Nestea termékválasztékunk, valamint a Kinley és a Cappy Ice Fruit italaink energiatartalmát.

Termékválasztékunkat folyamatosan bővítjük alacsony kalóriatartalmú és kalóriamentes italokkal

2014-ben bevezettük és országosan elérhetővé tettük a Coca-Cola termékcsalád után a második legrégebbi és legnépszerűbb márkánk, a Fanta narancs kalóriamentes változatát, a Fanta zero-t. 2016-ben termékeink körét tovább bővitettük a Sprite és a Nestea kalóriamentes változatával, gondolva azokra a fogyasztókra is, akik nem csak az íz, hanem az összetevők alapján is választani szeretnének a boltokban. A Coca-Cola light és zero, valamint a Fanta és Sprite zero, illetve Nestea Free mellett, a NaturAqua ásványvízzel és az alacsony energiatartalmú Nestea, Naturaqua Emotion kínálatunkkal együtt elmondható, hogy termékkínálatunk közel fele (45%-a) alacsony kalóriatartalmú vagy kalóriamentes.

Csökkentjük legnagyobb kiszereléseink méretét

2015 nyár végéig egy pohárnyival kisebbek lettek szénsavas üdítőitalaink legnagyobb palackjai, a nagyobb baráti társaságoknak ajánlott 2,5 literes csomagolást 2,25 literesre, a családi összejövetelekre szánt 2 literest pedig 1,75 literesre csökkentettük. 69 különféle italunkat 163 féle kiszerelésben és 14 méretben kínáljuk, hogy mindenki igényei és életmódja szerint tudjon választani közülük.

Referencia Beviteli Értékek feltüntetése termékeinken

Fogyasztóink tájékoztatását a termékek tápértéktartalmát bemutató Referencia Beviteli Értékek feltüntetésével segítjük. Az italaink tápanyagtartalmára vonatkozó információk – az ásványvizek kivételével – valamennyi termékünk címkéjén megtalálhatóak, mellyel jóval hamarabb teljesítettük ezt a kötelezettségünket, mint ahogy a jelölési rendelet megköveteli.

Felelős üzleti magatartás

Márkáink és vállalatunk ereje annak is köszönhető, hogy a fogyasztók és az ügyfelek bízhatnak bennünk. Ennek alapja, hogy a gyártás, a reklámozás, a forgalmazás, a termékpolitika kialakítása és a kommunikáció terén felelősségteljesen járunk el. Elköteleztük magunkat a felelős marketing és az elhízás elleni küzdelem mellett. Tiszteletben tartjuk a szülők és a gondviselők gyerekeik életében betöltött irányító szerepét – legyen szó étel-, italválasztásról vagy éppen médiafogyasztásról, ezért csaknem tíz éve kampányainkkal soha nem célzunk meg 12 évesnél fiatalabb gyermekeket. 2006-ban elsőként csatlakoztunk a hazai EU Vállaláshoz, miszerint itthon sem reklámozunk olyan médiumokban, amelyek 35%-nál magasabb arányban szólítanak meg 12 év alatti gyerekeket. Ez a vállalásunk a közösségi médiára is kiterjed. Nem vonunk be olyan személyiségeket marketing- és szponzorációs tevékenységeinkbe, akik különösen 12 év alatti gyermekekhez szólnak (pl. gyerekműsorok vezetőit). Nem végzünk kóstoltatást ebben a korosztályban, ha a gyerekek nem a szüleik vagy nevelésre jogosult más felnőttek kíséretében vannak. Cégünk nem értékesít szénsavas üdítőitalokat az általános iskolák számára. Az osztályterem számunkra – a hatályos reklámtörvénynek megfelelően – reklámmentes zónának minősül. Reméljük, hogy felelős élelmiszeripari szereplőként vállalásaink teljesítésével hozzájárulhattunk a hazai lakosság kiegyensúlyozottabb táplálkozásához és aktívabb életmódjához.