1915 

Hogy megnehezítsék a hamisítványokat gyártók dolgát, a The Root Glass Company 1915-ben megalkotta és levédette azt a palackformát, ami azóta a Coca-Cola védjegyévé vált. A közismert formájú ún. kontúrpalack bevezetéséig – ami annyira sajátos, hogy akár sötétben vagy összetörve is felismerhető – a Coca-Cola-palackozók számos, eltérő formájú, méretű és színű, ám egyenes falú üvegekbe töltötték az üdítőt. 
 

1923

Tudtad, hogy az első hatdarabos üdítős rekesz 1923-ban valódi innovációnak számított, amelyet akkor a Coca-Cola fejlesztett ki? A fejlesztés célja az volt, hogy fogyasztókat arra ösztönözzék, hogy gyakrabban vásároljanak üveges Coca-Colát és azt otthon fogyasszák el. Erre az adott alkalmat, hogy akkor már mind több háztartás rendelkezett hűtőszekrénnyel.
 

1923. december 25

Először 1923-ban újították meg a kontúrpalack szabadalmi védettségét. A különleges palackformát az USA szabadalmi hivatalánál szabadalmaztatták, az erről szóló értesítés a hivatal lapjában 1923. december 25-én jelent meg. Véletlen, hogy épp karácsonyi lett ez a dátum: a hivatalos lap keddenként jelent meg, 1923-ban pedig karácsony első napja épp keddre esett. Mégis ennek köszönhető 1923 és 1937 között legyártott összes kontúrpalackon a karácsony első napja szerepelt, mint a szabadalmi oltalom dátuma, és ezért is nevezik ezt a palackot „Karácsonyi Palacknak”.
 

1928

Először 1928-ban múlta felül a palackozott formában eladott Coca-Cola mennyisége a csapolt verzióét.
 

1950

Tudtad, hogy 1950-ben a Coca-Cola kontúrpalack volt az első kereskedelmi termék, amely megjelent a Time magazin címlapján? Ez a megjelenés szilárdította meg a Coca-Colát, mint nemzetközi márkát. A Time eredetileg a vállalatot hosszú ideje vezető Robert Woodruff fotóját akarta a címlapra tenni, de ő azzal érvelt, hogy maga a márka a fontos, így magát a Coca-Colát kell szerepeltetni.
 

1955

Tudtad, hogy 1955-ig a Coca-Cola csak csapolva és 192 ml-es (6,5 fl oz) kontúrpalackos formában volt kapható? A vállalat ebben az évben vezette be a King Size (10 és 12 fl oz, azaz 296 és 355 ml), valamint a Family Size (26 fl oz, azaz 769 ml) űrtartalmú kontúrpalackokat az USA-ban. A Coca-Cola ezzel jelentős lépést tett afelé, hogy a fogyasztóknak az igényeiknek megfelelő kiszereléseket kínálja.
 

1960

Tudtad, hogy a dobozos Coca-Cola ötlete már a II. világháború előtt felmerült, de a teszteket a háborús nyersanyaghiány miatt le kellett állítani? A vállalat 1960-ban mutatta be az USA piacán a 355 ml-es (12 fl oz) dobozos kiszerelést. Akkoriban a dobozon a kontúrpalack képe is szerepelt: ezzel jelezték a fogyasztók számára, hogy a dobozban ugyanaz a Coca-Cola van, mint a megszokott üvegpalackokban.
 

1993

Tudtad, hogy kontúrpalack 591,5 ml-es (20 fl oz) PET verzióját 1993-ban vezették be? Ez a csomagolás-formátum éppúgy segített megkülönböztetni a Coca-Colát más üdítőktől, ahogyan azt az üveg kontúrpalack tette 1916-ban.
 

1996

Népszerűsége okán népművészek éveken át használták a Coca-Colát, mint művészi alkotásuk tárgyát. Az 1996-os atlantai olimpia alatt a vállalat a népművészet előtt tisztelgő kiállítást rendezett  (Coca-Cola Olympic Salute to Folk Art), ahol 54 ország népművészeinek alkotásait mutatták be. A művészek saját hazájuk helyi anyagaiból alkottak Coca-Cola kontúrpalackokat, a legkülönbözőbb méretekben: a legkisebb 60 centiméteres, a legnagyobb hatszor ekkora, azaz több mint 3,5 méteres volt.
 

1997

1997-ben a Coca-Cola Company tesztjelleggel bevezetett egy, az üveg kontúrpalack által inspirált új, innovatív, kontúrpalack formájú üdítős dobozt. Bár ezt a „kontúrdobozt” nem forgalmazták széles körben, napjaink alumínium kontúrpalackjai is azt a törekvésünket tükrözik, hogy még inkább megkülönbözessük csomagolásainkat.
 

2005

A Coca-Cola Company 2005-ben mutatta be a kontúrpalack alumínium változatát. A vállalat és az öt kontinens vezető dizájnműhelyei együtt olyan marketingampányt indítottak „M5” (Magnificent 5) néven, amelyben az új alumínium kontúrpalack különlegesen dekorált sorozata szerepelt.