Állítólag közel hatvanezren vettek részt Ed Sheeran koncertjén a Sziget Fesztiválon. El tudjátok képzelni, hogy csak ekkor mennyi szemét maradt hátra szétdobálva a Nagyszínpad előtt? Tudjuk, hogy a pillanatnyi hevületben, zenei örömben nehéz a társadalmi felelősségre koncentrálni, de számít a holnap is! Használjunk, fogyasszunk olyan dolgokat, amik a Földnek, és nekünk is jót tesznek. Ebben segít Sena és Wolfie, a Punnany Massif frontembere és a Coca-Cola azzal, hogy megmutatja, hogyan lehet környezet- és önkímélően bulizni.

A Coca-Cola a Hulladékmentes Világ (#worldwithoutwaste) jövőképének megfelelően az idei Sziget Fesztiválon kiemelt figyelmet szentel a PET-palackok újrahasznosításának. Ennek keretében Sena és Wolfie könnyedén betartható tippeket ad a fesztiválozóknak, mit NE tegyenek, ezzel védve a környezetet és így saját magukat is.  

Azaz: 

  • Ne dobjuk a palackot más sátrába, se a vízbe, se csak úgy el az út szélén! 

  • Ne dobjuk meg a palackkal a fellépőt (és ha már itt tartunk: egymást se)!  

Akkor mit csináljunk a palackkal? 

  • Vigyük el a PET-gyűjtőpontokba, vagy a szelektív hulladékgyűjtők „műanyag” rekeszeibe dobjuk be! Ez nem ördöngösség: számos ilyen kihelyezett egység van – és ott sokkal jobb helyen landol, mint a kommunális hulladékok közt, mivel így könnyebben feldolgozható és újrahasznosítható.   

A fentiek nagy része persze nem csak a PET-palackokra igaz, hanem minden más műanyag termékre is, amivel a Szigeten találkozhatunk. Idén egyébként a fesztiválon a Coca-Cola támogatásával 100 önkéntes is dolgozik, akik a koncertek után folyamatosan begyűjtik az eldobált palackokat és egyéb szemeteket.

A fesztivál szervezői pedig további kezdeményezéssekkel segítik, hogy az egyhetes rendezvény minél kisebb ökolábnyomot hagyjon maga után – ilyen például a tavaly már bevezetett Re:pohár, amit ha egyszer megveszünk, azután minden újabb italvásárlásnál újra használhatunk. Ezeket a lehetőségeket csak észre kell venni!  

És mielőtt a Sziget fennmaradó napjainak koncerjeire elmennénk, nézzük meg Sena és Wolfie zöld tanácsait ebben a videóban. Fogadjuk meg javaslataikat, így csak az élmény lesz maradandó, a szemét nem!
 

A Coca-Cola Company-ról

A Coca-Cola Company (NYSE: KO) teljes üdítőitalportfóliót gyártó vállalat, amely több mint 500 szénsavas és szénsavmentes márkát forgalmaz a világ több mint 200 országában. A vállalat Coca-Cola márkáin kívül portfóliónkba tartozik a világ legértékesebb üdítőitalmárkáinak jelentős része, mint az AdeZ növényi alapú italok, az Ayataka zöld tea, a Costa kávé, a Dasani vizek, a Del Valle dzsúszok és gyümölcsitalok, a Fanta, a Georgia kávé, a Gold Peak teák és kávék, az Honest Tea, az innocent smoothie-k és dzsúszok, a Minute Maid/Cappy dzsúszok, a Powerade sportitalok, a Simply gyümölcslevek, a smartwater, a Sprite, a vitaminwater, valamint a ZICO kókuszvíz. Folyamatosan alakítjuk portfóliónkat, csökkentjük termékeink cukortartalmát, és innovatív termékeket vezetünk be a piacra. Jelentős erőfeszítéseket teszünk emellett ökológiai lábnyomunk csökkentése érdekében azáltal, hogy visszapótoljuk az italgyártás során felhasznált vizet és népszerűsítjük az újrahasznosítást. Palackozó partnereinkkel közösen a Coca-Cola rendszerében több mint 700,000 embert foglalkoztatunk, így világszerte gazdasági lehetőségeket biztosítunk a helyi közösségeknek. További információért látogassa meg a Coca-Cola Journey-t a www.coca-colacompany.com  oldalon, kövessen minket a Twitteren, az Instagramon, a Facebookon és a LinkedInen.