A
A
Tavaly minden korábbinál több pénzt, 6 milliárd forintot fordítottak beruházásra, megépítették Magyarország legnagyobb élelmiszeripari raktárát és – legutóbbi közleményük szerint – idén szeretnék megdönteni a tavalyi beruházási rekordot. A
Galántai György: A felsorolást kiegészíteném azzal, hogy nemrégiben gyártóbázisunk alapterületét is megnöveltük 50 százalékkal, 13 ezer hektárral. Vagyis szó szerint is terjeszkedünk, miközben dinamikusan nő az értékesítésünk. Ezért van szükségünk új raktárra. A tavaly átadott öt futballpályányi, 12 méter magas raktárunkban 12 ezer raklapon, 8,4 millió terméket tárolunk. Innen szolgálunk ki több mint 30 ezer kereskedelmi egységet Magyarországon és egyre több külföldi piacot is. A belföldi értékesítésünk felfutása mellett ugyanis egyre nagyobb szerepet játszik a növekedésünkben az export tevékenységünk. Ha már a rekordoknál tartunk: mi vagyunk a
Mennyire támogatja a terveiket a hazai gazdaságpolitika? Illetve mit ad hozzá a
Galántai György: Európában Magyarországon a legalacsonyabb a társasági adó kulcsa és a munkát terhelő járulékok is folyamatosan csökkennek. Mindez azt bizonyítja, hogy a magyar gazdaságpolitika elkötelezett a hazai gyártókapacitások növelése, illetve az innovatív technológiák elterjesztése mellett. A kormánnyal kötött stratégiai megállapodásunknak megfelelően az elmúlt öt évben összesen mintegy 20 milliárd forintot fektettünk be Magyarországon. Miközben az árbevételünk 30 százalékkal nőtt, az általunk befizetett adókat 17,7 milliárdról 25 milliárd forintra növeltük. De nemcsak a költségvetéshez való hozzájárulásunkkal segítjük a hazai fejlődést. Hazai beszállítóink biztosítják a termékeink előállításához felhasznált alapanyagok közel kétharmadát, így végeredményben export piacot is biztosítunk hazai termelőknek.
A Coca-Cola HBC Magyarországé az ország legnagyobb és legeredményesebb értékesítési csapata az FMCG szektorban. Ön miben méri a sikert?
Galántai György: Bár eddig a gazdasági környezetről és a vállalat beruházásairól beszéltünk a növekedésünk kapcsán, mi azért pontosan tudjuk, hogy ennek elsődleges feltétele a jó csapat és a kiváló szakemberek. Ők azok, akik biztosítják vevőink elégedettségét és a vállalatunk által elvárt magas szintű bolti végrehajtást. Rendkívül büszke vagyok a kollégáimra, akikkel nap mint nap együtt dolgozom. Azt gondolom, hogy sokkal eredményesebb egy olyan csapat, amelyik elsősorban a kollégákban rejlő tehetségre és az ebből fakadó erősségekre épít. Versenyképességünk megtartásának kulcsa, hogy ütőképes, erős belső összetartó erővel rendelkező csapatot építünk. Sokat fejlesztettük, erősítettük az értékesítési szervezetünket is az elmúlt években, ami szintén a növekedés motorja. Hiszek abban, hogy vállalatunk mindenkinek magadja a lehetőséget a fejlődésre, a tapasztalatszerzésre és ha úgy alakul, idővel a szakmai előrelépésre,
A rekordokhoz visszatérve, Ön szerint meddig folytatódhat még a bővülés, a rekorddöntés?
Galántai György: Az iparági előrejelzések szerint és a kedvező gazdasági környezetet is figyelembe véve, van okunk bizakodni a további növekedésben. Ebben az évben – az exportbővülésre is építve – a tavalyi rekordot is felülmúló beruházásokat tervezünk dunaharaszti központunkban és a zalaszentgróti ásványvíz-palackozónkban. Továbbra is bízunk a fogyasztási alkalmak köré épülő üzletstratégiánkban és az innovációra építő portfólióbővítésben.
Galántai György, a
Innováció, élmény alapú megvalósítás
A tavalyi évben a nagy klasszikusok mellé – mint amilyen a
Ivády Gábor, kereskedelmi kiválóság vezető: Összességében arra törekszünk, hogy a fogyasztóinknak minden alkalomra, a nap minden órájában tudjunk megfelelő terméket biztosítani. Így alakul át a
Ivády Gábor, kereskedelmi kiválóság vezető
A vásárlói szokások valóban változnak. Az emberek egyre egészségtudatosabbak és egyre többet törődnek a környezetükkel is. Hogyan része ez az üzletstratégiájuknak?
Matskási Zoltán, marketing-üzemeltetési vezető: Ahhoz, hogy sikeresek legyünk a piacon, kiemelten fontos a változó fogyasztói szokások követése. A fogyasztási alkalmak köré épülő marketing stratégia képes jobban kiszolgálni a folyamatosan változó vásárlói igényeket és nagyobb stabilitást biztosít számunkra az üzleti építkezésben. A
Matskási Zoltán, marketing-üzemeltetési vezető
50 éve Magyarországon A A többi már 1988: Megkezdődik a Fanta narancs gyártása Magyarországon. 1991: A Coca‑Cola Amatil vegyesvállalatot hoz létre a budapesti Likőripari Vállalattal és megkezdődik a Sprite magyarországi gyártása. 1996: A legmodernebb technikát felhasználó gyár épül Dunaharasztiban, amely felváltja a korszerűtlenné vált vidéki üzemeket. 1998: Coca‑Cola Amatil kettéválik, és az európai érdekeltségeiből létrejön a nagy-britanniai Coca‑Cola HBC Kft., amely 2000-ben egyesül a görögországi, Hellenic Bottling nevű független palackozóval. A 2000-től napjainkig: Az anyavállalat 120 milliárd forintot ruházott be a Coca Cola HBC Magyarországba. A dunaharaszti mellett megépül a zalaszentgróti NaturAqua ásványvíz palackozó.
Kövess minket!