A Coca-Cola HBC Magyarország az elmúlt öt évben a Coca-Cola HBC cégcsoport egyik regionális gyártóközpontjává, Magyarország legnagyobb üdítőital-palackozó üzemévé vált, amely tavaly ősszel az ország legnagyobb élelmiszeripari raktárát adta át. Mindeközben a cég a termékválasztékát is nagyban kiszélesítette, minden alkalomra, a nap minden órájában biztosít innivalót a fogyasztóinak. Mi áll a dinamikus növekedés hátterében?  

A Coca-Cola HBC Magyarország értékesítési igazgatóját, Galántai Györgyöt kérdeztük a cég elmúlt években mutatott elképesztő meneteléséről. A társaság árbevétele mintegy 30 százalékkal nőtt az elmúlt 5 évben.

Tavaly minden korábbinál több pénzt, 6 milliárd forintot fordítottak beruházásra, megépítették Magyarország legnagyobb élelmiszeripari raktárát és – legutóbbi közleményük szerint – idén szeretnék megdönteni a tavalyi beruházási rekordot. A Coca-Cola HBC hazai leányvállalata vonzódik a rekordokhoz?

Galántai György: A felsorolást kiegészíteném azzal, hogy nemrégiben gyártóbázisunk alapterületét is megnöveltük 50 százalékkal, 13 ezer hektárral. Vagyis szó szerint is terjeszkedünk, miközben dinamikusan nő az értékesítésünk. Ezért van szükségünk új raktárra. A tavaly átadott öt futballpályányi, 12 méter magas raktárunkban 12 ezer raklapon, 8,4 millió terméket tárolunk. Innen szolgálunk ki több mint 30 ezer kereskedelmi egységet Magyarországon és egyre több külföldi piacot is. A belföldi értékesítésünk felfutása mellett ugyanis egyre nagyobb szerepet játszik a növekedésünkben az export tevékenységünk. Ha már a rekordoknál tartunk: mi vagyunk a Coca-Cola HBC cégcsoport legnagyobb exportőre és Közép-Európa legnagyobb gyártóbázisát építjük Magyarországon. 25 európai országba szállítjuk a termékeinket, köztük olyan hatalmas piacokra is, mint Olaszország vagy Oroszország.

Mennyire támogatja a terveiket a hazai gazdaságpolitika? Illetve mit ad hozzá a Coca-Cola HBC Magyarország a hazai gazdaság fejlődéséhez?

Galántai György: Európában Magyarországon a legalacsonyabb a társasági adó kulcsa és a munkát terhelő járulékok is folyamatosan csökkennek. Mindez azt bizonyítja, hogy a magyar gazdaságpolitika elkötelezett a hazai gyártókapacitások növelése, illetve az innovatív technológiák elterjesztése mellett. A kormánnyal kötött stratégiai megállapodásunknak megfelelően az elmúlt öt évben összesen mintegy 20 milliárd forintot fektettünk be Magyarországon. Miközben az árbevételünk 30 százalékkal nőtt, az általunk befizetett adókat 17,7 milliárdról 25 milliárd forintra növeltük. De nemcsak a költségvetéshez való hozzájárulásunkkal segítjük a hazai fejlődést. Hazai beszállítóink biztosítják a termékeink előállításához felhasznált alapanyagok közel kétharmadát, így végeredményben export piacot is biztosítunk hazai termelőknek.

A Coca-Cola HBC Magyarországé az ország legnagyobb és legeredményesebb értékesítési csapata az FMCG szektorban. Ön miben méri a sikert?

Galántai György: Bár eddig a gazdasági környezetről és a vállalat beruházásairól beszéltünk a növekedésünk kapcsán, mi azért pontosan tudjuk, hogy ennek elsődleges feltétele a jó csapat és a kiváló szakemberek. Ők azok, akik biztosítják vevőink elégedettségét és a vállalatunk által elvárt magas szintű bolti végrehajtást. Rendkívül büszke vagyok a kollégáimra, akikkel nap mint nap együtt dolgozom. Azt gondolom, hogy sokkal eredményesebb egy olyan csapat, amelyik elsősorban a kollégákban rejlő tehetségre és az ebből fakadó erősségekre épít. Versenyképességünk megtartásának kulcsa, hogy ütőképes, erős belső összetartó erővel rendelkező csapatot építünk. Sokat fejlesztettük, erősítettük az értékesítési szervezetünket is az elmúlt években, ami szintén a növekedés motorja.  Hiszek abban, hogy vállalatunk mindenkinek magadja a lehetőséget a fejlődésre, a tapasztalatszerzésre és ha úgy alakul, idővel a szakmai előrelépésre,

A rekordokhoz visszatérve, Ön szerint meddig folytatódhat még a bővülés, a rekorddöntés?

Galántai György: Az iparági előrejelzések szerint és a kedvező gazdasági környezetet is figyelembe véve, van okunk bizakodni a további növekedésben. Ebben az évben – az exportbővülésre is építve –  a tavalyi rekordot is felülmúló beruházásokat tervezünk dunaharaszti központunkban és a zalaszentgróti ásványvíz-palackozónkban. Továbbra is bízunk a fogyasztási alkalmak köré épülő üzletstratégiánkban és az innovációra építő portfólióbővítésben.


Galántai György, a Coca-Cola HBC Magyarország értékesítési igazgatója

Innováció, élmény alapú megvalósítás

A tavalyi évben a nagy klasszikusok mellé – mint amilyen a Coca-Cola, a Fanta vagy a Sprite – a Rézangyal és Olaszország első számú kávéja, a Lavazza is felsorakozott. Mi tartja egyben ezt a rendkívül széles portfóliót?

Ivády Gábor, kereskedelmi kiválóság vezető: Összességében arra törekszünk, hogy a fogyasztóinknak minden alkalomra, a nap minden órájában tudjunk megfelelő terméket biztosítani. Így alakul át a Coca-Cola HBC egy olyan vállalattá, amit leginkább az angol Total Beverage Company kifejezés ír le. A fogyasztási alkalmak köré épülő marketing stratégia képes jobban kiszolgálni a folyamatosan változó vásárlói igényeket és nagyobb stabilitást biztosít számunkra az üzleti építkezésben. Termékválasztékunkba tartoznak a klasszikus szénsavas üdítőitalok mellett a gyümölcslevek, a jegesteák, az ásványvízek, az energia- és sportitalok, a prémium szeszesitalok és tavaly óta a Lavazza kávék is. Ami közös a portfóliónkba tartozó több mint 200 féle termékben, az a népszerűségük és a közismerten kiváló minőségük. Az elmúlt időszakban megújult nagy klasszikusok mellé - mint a Coca-Cola és a Fanta - fiatalos, lendületes, friss, innovatív márkák csatlakoztak. Erre példa a Rézangyal, hiszen ez a hazai zenei fesztiválok legfiatalosabb pálinka márkája. És nincs megállás, tovább bővítjük a portfóliónkat. Az idei évet máris egy újdonsággal indítottuk. A FUZETEA a világ más részein már nagy sikert aratott, és most januártól az európai fogyasztók is örömüket lelhetik a tea, a gyümölcslé és a gyógynövények ízének egyedi, tökéletes fúziójában. Nagy és merész belépővel érkezünk a jegestea-kategóriába, bízva abban, hogy gyorsan növekvő piacra lépünk, miközben termékünk vonzó lesz azok számára is, akik tudatosan odafigyelnek életmódjukra és táplálkozásukra. A FUZETEA bevezetését egy új kampány segíti, amely a márkának a saját magunkra fordított idő fontosságát hangsúlyozó üzenetére épül, és a pihenéshez, a lazításhoz és egy kis egyedül eltöltött idő élvezetéhez járul hozzá. Sőt, tovább bővűlünk új kategóriákban, amelyekkel vásárlóink a második negyedévtől találkozhatnak a boltok polcain.


Ivády Gábor, kereskedelmi kiválóság vezető

A vásárlói szokások valóban változnak. Az emberek egyre egészségtudatosabbak és egyre többet törődnek a környezetükkel is. Hogyan része ez az üzletstratégiájuknak?

Matskási Zoltán, marketing-üzemeltetési vezető: Ahhoz, hogy sikeresek legyünk a piacon, kiemelten fontos a változó fogyasztói szokások követése. A fogyasztási alkalmak köré épülő marketing stratégia képes jobban kiszolgálni a folyamatosan változó vásárlói igényeket és nagyobb stabilitást biztosít számunkra az üzleti építkezésben. A Coca-Cola HBC Magyarország elébe megy a vásárlói igényeknek. Azt valljuk, hogy a termékeink egy kiegyensúlyozott, egészséges étrend részei lehetnek, de folyamatosan teszünk is azért, hogy az egészségtudatos vásárlóknak ne kelljen kompromisszumot kötniük és a portfóliónkban is megtalálják a kiváló ízű, de kalóriamentes termékeket. Mostanra például a szénsavas üdítők esetében már hét különböző kalóriamentes ízünk van, de például a jeges tea kategóriában vagy az energiaitalok esetében is mi kínáljuk az egyik legszélesebb zéró kalóriás választékot. Külön öröm számunkra, hogy ebben a változásban a kereskedelmi partnereink nyitottak a mélyebb együttműködésre és közösen dolgozunk a termékek sikerérért. A siker másik eleme, hogy a változó vásárlói szokásokhoz alkalmazkodva, a vásárlói élményt tesszük a bolti végrehajtásunk középpontjába. Új bolti eszközökkel, displayekkel, kommunikációval, egyedi megvalósításokkal, bolti akciókkal olyan élményt szeretnénk nyújtani a vásárlóinknak, ami a bolti környezetben is lehetővé teszi az érzelmi kötődést a márkáinkhoz és kikapcsolódássá tesszük a vásárlást magát is. Mindeközben a működésünkben, termékeink előállítása és forgalmazása során a környezetvédelem is figyelmünk középpontjában van. Évről-évre egyre kevesebb vizet és energiát használunk fel a termékeink előállításához és folyamatosan csökkentjük a szén-dioxid-kibocsátásunkat is. Büszkék vagyunk arra, hogy zalaszentgróti gyárunkban már négy hőszivattyú üzemel és a segítségükkel nyert geotermikus energiának köszönhetően éves szinten 140.000 m3 földgázt takarítunk meg és mintegy 275 tonnával kevesebb szén-dioxiddal terheljük a környezetünket. Ezen felül mindkét termelő üzemünkben 100%-ban zöld elektromos energiát használunk. Cégcsoportunk stratégiájával összhangban Magyarországon is jól meghatározott környezetvédelmi céljaink, vállalásaink vannak a 2010-2020 periódusra és ezt rendszeresen nyomon követjük, és eredményeinket publikáljuk.


Matskási Zoltán, marketing-üzemeltetési vezető

50 éve Magyarországon

A Coca-Cola volt ez első amerikai termék, amely a II. világháború után megjelent a hazai piacon. Előállítója a Magyar Likőripari Vállalat volt. A Coca‑Cola-t a Budapesti Nemzetközi Vásáron 1967-ben mutatták be a hazai nagyközönségnek. Ezzel kezdődött el a szénsavas üdítőitalok gyártása Magyarországon. A 70-es évek elején valamennyi hazai szeszipari vállalat megkapta a Coca‑Cola palackozásának jogát.

A többi már Coca-Cola történelem:

1988: Megkezdődik a Fanta narancs gyártása Magyarországon.

1991: A Coca‑Cola Amatil vegyesvállalatot hoz létre a budapesti Likőripari Vállalattal és megkezdődik a Sprite magyarországi gyártása.

1996: A legmodernebb technikát felhasználó gyár épül Dunaharasztiban, amely felváltja a korszerűtlenné vált vidéki üzemeket.

1998: Coca‑Cola Amatil kettéválik, és az európai érdekeltségeiből létrejön a nagy-britanniai Coca‑Cola HBC Kft., amely 2000-ben egyesül a görögországi, Hellenic Bottling nevű független palackozóval. A Coca-Cola HBC Magyarország a 28 országot átfogó Coca‑Cola HBC csoport tagja lesz.

2000-től napjainkig: Az anyavállalat 120 milliárd forintot ruházott be a Coca Cola HBC Magyarországba. A dunaharaszti mellett megépül a zalaszentgróti NaturAqua ásványvíz palackozó.