Meetupok, képzések, tréningek, interaktív napok és még sok más aktivitás – már számos mérföldkövet és sikert elért az #énjövőm program. Ennek részeként épült ki tavaly a #jövőanyukája kezdeményezés, a programsorozathoz idén vállalatunk is csatlakozott, így az együttműködés mostmár palackozó partnerünk - a Coca-Cola Hellenic Bottling Company – mellett a Coca-Cola Company magyarországi leányvállalata támogatásával is folytatódik a Loffice Coworkid szervezettel együtt.  A programsorozat az idei év folyamán több szakmai nappal, vállalkozói workshoppal, munkaerőpiaci visszatérést támogató meetuppal és #énjövőm tréninggel készül, hogy elősegítse a nők esélyegyenlőségének javítását és hősnővé válását.

A Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adatai szerint a magyarországi foglalkoztatottak csupán 4%-a dolgozott részmunkaidőben. Ez a szám messze elmarad az Európai Unió 19%-os átlagától, nem is beszélve Hollandia csaknem 50%-áról. Pedig a rugalmas munkaidő nagyban elősegíti a kisgyermekesek munkaerőpiaci érvényesülését.

Magyarországon a gyermekgondozási támogatási rendszer lehetővé teszi a szülőknek, hogy 3 évig otthon maradjanak gyermekükkel. Ebben az időszakban kevesebb lehetősége van az édesanyáknak a felnőtt interakciókra, a közösségépítésre, a szakmai képzéseken való részvételre, és arra, hogy kövessék a legújabb trendeket és változásokat.

Ezeket a problémákat megoldandó a Coca-Cola Magyarország - beleértve a palackozó partnert, valamint 2019-től az üdítőitalgyártó céget is - és a Loffice Coworkid összefogott azért, hogy olyan szakmai és non-formális oktatási eseményeket, tréningeket szervezzen, ahol a korszerű képzési program és kapcsolatteremtés lehetősége mellett a gyermekek szakszerű ellátása is biztosított. Ennek megvalósítására a Coca-Cola magyarországi vállalatai kibővítették a 2016-ban indított, fiatalok munkanélküliségének visszaszorítását és elhelyezkedését segítő #énjövőm programjának célcsoportját, és a Coworkid Alapítvánnyal karöltve a korosztály szélesítésével a fiatal, kisgyermekes szülőket és édesanyákat is megcélozták.

Az együttműködők kiemelten keresik a lehetőségeket a gyermeküket nevelő szülők hatékony támogatására, a bennük rejlő munkaerőpiaci potenciál kiaknázására. Szeretnék elősegíteni a kisgyermekes anyukák otthoni elszigeteltségből való kiszakadását, és azt, hogy magabiztos szereplőként kerüljenek vissza a munkaerőpiacra. Felismerve, hogy ehhez önismereti tréningekre, a munkaerőpiac aktuális sajátosságainak ismeretére, illetve vállalkozói készségek elsajátítására van szükség, a tavalyi évben már egy ‘interaktív napot’ és egy ‘vállalkozói tréninget’ valósítottak meg nagy sikerrel, idén pedig az alábbi irányok mentén folytatják együttműködésüket:

  • Szakmai események, meetupok és kampányok, melyek arra ösztönzik a fiatal édesanyákat, hogy megismerjék mások sikertörténetét, tanuljanak mások kudarcaiból, olyan új ismereteket szerezzenek és friss lendületet kapjanak, amely által új irányt vesz életük, karrierjük és jövőjük.
  • Kifejezetten kisgyerekes szülőkre szabott, munkaerőpiaci visszatérést és vállalkozóvá válást ösztönző események, ahol a szülőknek profi mentorok, trénerek és szakértők segítségével van lehetőségük piacképes és gyakorlatorientált tudás elsajátítására.
  • Motivációs események, melyeken vezető gyakorlatok és jó példák, valamint az új technológiák és korszerű munkavégzési formák bemutatására kerül sor.
  • Társadalmi érzékenyítő közösségi média kampányok, amelyek felhívják a figyelmet a kisgyerekes szülőkben rejlő munkaerőpiaci potenciálra, és sikeres női vállalkozók, influencerek példáján keresztül bátorítják az édesanyákat arra, hogy merjenek piacra lépni.

A Coworkidről: A Loffice Magyarországon elsőként egyesíti a közösségi irodát és a bölcsődei funkciókat. A Coworkid projekt a megváltozott munkaerőpiaci helyzetre és a technológiai fejlődés támasztotta kihívásokra reagál. Ez az országban úttörőnek számító modell gyerekbarát munkanapokkal és szakmai programokkal segíti a kisgyermekes szülők munkalehetőségeinek javítását.

A Coca-Cola Magyarország #énjövőm programjáról: Az #énjövőm programot palackozó partnerünk, a Coca-Cola HBC Magyarország indította 2017-ben, a kezdeményezés azóta kínál a 18-30 év közötti NEET (Not in Education, Employment, or Training) korosztály számára ingyenes, egynapos továbbképzési lehetőséget. A program elsődleges célja, hogy 2020-ig mintegy 8000 főt részesítsenek a munkaerőpiacon való sikeres érvényesüléshez szükséges kompetenciákra koncentráló oktatási programban, valamint fejlesszék a munkaerőpiaci szereplők hálózatát és kapcsolatrendszerét. 2019-ben üdítőitalgyártó vállalatunk is csatlakozott a programhoz.

 

Az #énjövőm program korábbi elemeiről a Coca-Cola Journey-n ittittittitt és itt, valamint itt is olvashatsz.