„Mivel foglalkozik egy mikrobiológus?”, „Hogyan készülnek az új ízek?” és „Mit csinál egy IT vezető?” - ilyen és ehhez hasonló izgalmas kérdések foglalkoztatták azt a 30 gimnazista lányt, akik április 30-án, kedden ellátogattak hozzánk a Lányok Napja keretén belül. Az ország legjobb egyetemeit, vállalatait és kutatóközpontjait bemutató nyílt nap célja, hogy inspirációt adjon az iskolás lányoknak a pályaválasztáshoz, és bebizonyítsa számukra: lányként, nőként is izgalmas karrier várhat rájuk a műszaki, tudományos és technológiai területeken.

A Coca-Cola Company magyarországi leányvállalata és a Coca-Cola HBC Magyarország az #énjövőm projekt részeként közösen csatlakozott a Nők a Tudományban Egyesület évek óta futó pályaorientációs programjához, a Lányok Napjához. A látogatási lehetőséget a Coca-Cola Magyarországnál nyomban hatalmas érdeklődés övezte: a nyílt napra meghirdetett helyeink az elsők között teltek be. A fél napos programot palackozó partnerünk HR igazgatója, Oltea Alexandra Ceraceanu, és külső kommunikációs vezetője, Nyilas Orsolya köszöntője és rövid bemutatója indította, akik arra biztatták a résztvevő lányokat, hogy ne féljenek hallgatni a megérzéseikre, és bátran válasszanak maguknak olyan területet, amelyet korábban kevésbé tekintett nőiesnek a társadalom.

A lányok a Coca-Cola történetével, illetve az #énjövőm programunk lehetőségeivel is megismerkedhettek, majd három csoportra osztva kalauzoltuk őket végig palackozó partnerünk üzemében olyan gyártási és operatív területeken, ahol túlnyomóan inkább férfiak dolgoznak. Ott már a terület vezető pozícióiban dolgozó nők meséltek nekik saját történetükről és a szakma érdekességeiről. Míg Kiss Dóra a gyártósoron vezette végig a résztvevők egy csoportját, Kasnyáné Sackl Klaudia azt mutatta be, mennyire színes és kreatív terület is lehet az IT, Belovai Judit pedig ízfelismerő tesztre hívta a lányokat, akiknek a legújabb ízek kóstoltatása közben mesélt arról, hogy miért fontos és izgalmas terület az élelmiszerbiztonság.

A Lányok Napjához idén először, de nem utoljára csatlakozott a Coca-Cola Magyarország, hiszen kiemelten fontosnak tartjuk, hogy megmutassuk a fiatal lányoknak, hogy van helyük és szükség is van rájuk a műszaki és mérnöki tudományokban is. Ezzel együtt, az ilyen és ehhez hasonló események segítenek a vállalat munkáltatói márkájának építésében, programjainak és víziójának széleskörű ismertetésében is.

Palackozó partnerünk, a Coca-Cola HBC Magyarország 2017 őszén indította el az #énjövőm programot, amellyel a 18-30 év közötti fiatalok munkaerőpiaci esélyeinek javítását tűzte ki célul. A kezdeményezéshez idén vállalatunk is csatlakozott. A 2020-ig tartó program során ingyenes személyes és online tanfolyamokat biztosítanak álláskereső fiataloknak, akik jelenleg nem dolgoznak, de már nem is tanulnak.

További információ és jelentkezés a képzésekre a www.enjovom.hu oldalon

A Journey-n ittittittitt és ittitt valamint itt is olvashatsz az #énjövőm programról.