2019. február 15-től 19-ig a világ stílusos elitje a nemzetek fővárosára szegezi tekintetét. A London Fashion Week összehozza a ruházati iparágat alkotó tervezőket, márkákat és gondolkodókat, így nincs is megfelelőbb idő arra, hogy visszanézzünk egy másik stílusikonra: a világhírű Coca-Cola logóra.

A London Fashion Week kifutóihoz hasonlóan logónk mindig is magára vonzotta a tekinteteket, már 1886-ban is, amikor megálmodta Dr. John Pemberton könyvelője és partnere, Frank Robinson.

Az ital nevét is Frank találta ki - azt állítva, hogy „a két C jól nézne ki a reklámban”. Gondosan megtervezte az akkoriban az Egyesült Államokban jellemzően használt kézírással a Coca-Cola megismételhetetlen és formás logóját, amely ma már világszerte felismerhető a Föld bármilyen nyelvén és bármelyik országában.  

De mi is az igazi titka logónk tartós népszerűségének? Minden, ami piros...
 

Coca-Cola Piros: a design DNS-e

A „Coca-Cola Piros” nincs rajta a pantone színskálán. Nem tudsz Coca-Cola piros festéket venni, vagy megtudni a képletünket - de ha látod, felismered.

Hogyan vált a piros szín a Coca-Cola szinonimájává?

A kezdetektől fogva a Coca-Cola és a piros színek a világ bármely pontján elismert ikonikus párosítássá váltak. Frank Robinson logótervezőnek tetszett a piros és a fehér kontrasztja, így a legkorábbi feliratokon fehér olajfesték-szalagra piros „Coca-Cola finom és frissítő” feliratot írt.

„Nézed a TV-t és látod benne a Coca-Cola-t, és tudod, hogy az elnök Coke-ot iszik, Liz Taylor Coke-ot iszik, és, hogy te is azt iszod. Hiába van több pénzed, nem kapsz érte jobb Coke-ot, mint az a csöves, aki a sarkon szürcsöli. Mindegyik Coke ugyanolyan, és mindegyik jó.”- Andy Warhol, 1975


Az igazság azonban az, hogy a piros használata az 1890-es évek közepén kezdődött igazán, amikor a szirupokat az Egyesült Államokon keresztül szállítottuk - hordókban.

Abban az időben az alkoholért komoly adót kellett fizetni az Egyesült Államokban, így alapítóink pirosra festették a hordókat, hogy a vámtisztviselők egy szempillantás alatt meg tudják különböztetni azokat az alkoholtartalmúaktól. Még nem volt hivatalos, de ekkor lett a piros a márka szinonimája.

A piros szín egyre többször jelent meg a csapolós üdítőitalgépeken, a kóstolókuponokon és Coca-Cola jelzéseken, amelyek sorra bukkantak fel az államokban.

Majd 1928-ban - ugyanolyan gondossággal, mint amikor egy ország nemzeti zászlót tervez – az akkori cég vezérigazgatója, Robert Woodruff hivatalossá tette a Coca-Cola Piros színt, amikor szabványosította azt számos más céges dologgal együtt, olyanná változtatva a logót, mint amilyen ma is.

Míg az eredeti színpalettánk része a zöld, a sárga és a piros szín volt, a döntés, hogy a hivatalos színünket pirossá változtassuk, világszerte bebetonozta és elismertté tette azt.

A most mindenütt jelenlévő Coca-Cola Piros kör bevezetése 1948-ban csak tovább erősítette a kapcsolatunkat a piros színnel.

Az emberek láthatták a piros kört a boltok kirakatában, a gyorséttermekben és az éttermekben, és a felfrissülés ígéretének tekintették. Ezután az ’50-es és a ’60-as évek elején a piros kezdett megjelenni a legújabb csomagolási innovációban is – a fémdobozokon.
 

Coca-Cola: a stílusikon

A 20. század elején a Coca-Cola már kiterjedt, hűséges fogyasztói bázissal rendelkezett. A Coca-Cola márka ikonikusságát már órákra és a promóciós anyagokra is átvették, hogy azok is jelezzék, az egyedülálló frissítő márka bárhonnan elérhető.

Most azonban, több mint egy évszázaddal később, a Coca-Cola márka nemcsak italokon és feliratokon látható; több ezer terméken láthatod világszerte, a legváltozatosabb kategóriákban.

Licenccsapatunk célja, hogy összekapcsolja a rajongókat a Coca-Cola nemzetközileg elismert és imádott ikonográfiájával, a partnerek gondos kiválasztásával, stílusvezetők kidolgozásával, a terméktervezés támogatásával és minőségi termékélményt biztosítson mindenki számára, akinek fontos a stílus, bárhol legyen is.

A London Fashion Week stílusát követve, ikonikus emblémánk ihletésében a világ leghíresebb tervezői a show leglenyűgözőbb darabjait alkották meg.

Híres nemzetközi márkák, köztük a Tommy Hilfiger, a Marc Jacobs és a Dolce & Gabbana is mind elküldték Coca-Cola kollekcióikat a nemzetközi divathetekre, de partnerségeink velük nem csak a kifutókra korlátozódnak.

Tavaly a Coca-Cola engedélyezett termékének több mint 65%-a ruházati cikk volt, beleértve mindent, az elegánstól a lazább darabokig. Ez azoknak az együttműködéseknek köszönhető, amelyeket a Coca-Cola kötött számos kiváló tervezővel és márkával, ilyen például a híres cipőtervező Sophia Webster, a KITH, a Desigual, az Abercrombie & Fitch, a PINKO, a Pull & Bear, a Primark és az ​​Urban Outfitters.

A 2018-as tavaszi kollekciójához közben Marc Jacobs az 1980-as évek ihlette grafikus pulóvereit mutatta be rajtuk Sprite, Fanta és Mello Yello márkajelzéssel, melyek rögtön kötelező darabokká váltak az idei Coachella fesztiválon.

Egyszerűen fogalmazva? A Coca-Cola logó egy időtlen stílusikon.

Tehát, míg a London Fashion Week általában merész és új megjelenéseket keres, mi örömmel bizonyítjuk, hogy a klasszikus design ugyanolyan hatásos lehet 2019-ben, mint 1886-ban.