A jogszabályi előírásoknál is szigorúbb önkéntes kereskedelmi korlátozást vezetett be a Coca-Cola HBC Magyarország: palackozó partnerünk januártól csak kalóriamentes vagy alacsony kalóriatartalmú italokat értékesít már nemcsak az általános iskolák, de a középiskolák számára is.

Az üdítőitalgyártók európai érdekképviseleti szervezete (UNESDA) vállalása értelmében a szövetség tagvállalatai 2019-től kizárólag kalóriamentes1 vagy alacsony kalóriatartalmú (azaz legfeljebb 20 kalória/100 milliliter energiatartalmú) italokat árusítanak a középiskolákban. A szervezet tagjaként januártól a Coca-Cola HBC Magyarország is csak ilyen termékeket szállít a hazai középiskolákban működő büfékbe. Az új európai vállalás több mint 40 millió fiatalt érint Európában a kontinens mintegy 50. 000 középiskolájában.

A középiskolai vállalás, mely idéntől érvényes, kiegészíti az európai üdítőitalgyártók szövetségének korábbi önkéntes kötelezettségvállalását, amelynek értelmében palackozó partnerünk 2006 óta kizárólag ásványvizet, illetve magas gyümölcstartalmú gyümölcslevet árusít az általános iskolák, továbbá a 6 és 8 osztályos középiskolák részére, továbbá a 12 év alatti gyermekek körében nem folytat reklámtevékenységet.

A Coca-Cola Magyarország élen jár termékei cukor- és kalóriatartalmának csökkentésében is a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség tagvállalatainak célkitűzéseivel összhangban – a tagvállalatok közösen vállalták, hogy 2020-ig felére csökkentik az alkoholmentes italaik 100 milliliterre eső átlagos cukor- és kalóriatartalmát a 2010-es értékekhez képest.

Palackozó partnerünkével összhangban a mi termékválasztékunk szintén a felelős vásárlói döntés meghozatalát szolgálja: a Coca-Cola Company magyarországi leányvállalata üdítőital-portfóliójának 47%-a cukor- és kalóriamentes, illetve alacsony cukortartalmú termék.
1 jogszabályi kritériuma a maximum 4 kcal/100 ml.