Ezért próbáljuk ki a színkódos tápérték-jelölést a címkéinken

Régóta valljuk, hogy a termékek csomagolásán feltüntetett egyszerű, átlátható és informatív jelöléssel fontos segítenünk az embereknek abban, hogy egészségesebben és tudatosabban válasszanak ételeket és italokat. Éppen ezért örülünk, hogy nemsokára izgalmas újdonságokat mutathatunk egyes címkéinken.

Hamarosan új, színkódos tápértékjelölést vezetünk be az italaink – köztük a legnagyobb kedvencek – címkéin. Nem véletlen, ha a címkék ismerősnek tűnnek, hiszen tervezésüknél a Magyarországon és szerte Európában már jól bevált monokróm jelölési rendszerből indultunk ki. Újdonság azonban, hogy mostantól az energia- és kalóriatartalom mellett a cukor, a só, a zsír és a telített zsírok mennyiségét is szemléletes ikonokkal jelöljük a csomagolás elején, a számokhoz pedig színeket is társítunk annak érdekében, hogy a címkék minden eddiginél átláthatóbbak és informatívabbak legyenek.

A rendszer lényege, hogy az egyes tápanyagok 100 ml termékre vetített mennyiségét a közlekedési lámpák piros, sárga, illetve zöld jelzésének megfelelően jelöljük, így mindenki kiválaszthatja a neki megfelelő italt.

A Coca-Cola az Egyesült Királyságban és Írországban már 2014 óta támogatja ezt a tápérték-jelölési rendszert, és az évek során rengeteg pozitív tapasztalatot szereztünk, valamint sok értékes visszajelzést kaptunk táplálkozási szakemberektől, kutatóktól és fogyasztói szervezetektől is. Mindezt átgondolva és megvitatva fontosnak tartjuk, hogy a mindennapi élet szintjén is megértettük, mennyivel többet adnak hozzá ezek a címkék a tápanyag-információk megértéséhez, a tudatos fogyasztáshoz és a vásárlói viselkedéshez.

Az új jelölési rendszert próbaképpen vezetjük be széles választékunk több termékén, köztük a Coca-Cola, a Fanta és a Sprite márkákon. A tapasztalatokat közzétesszük, valamint megosztjuk az európai élelmiszercímkézés különböző megoldásait vizsgáló EU-s kezdeményezés keretében is. A színkódos jelölési rendszerről készült infografikánkon további információ található a változásokról.

Az infografika nagyobb méretben letölthető innen.

A Gazdasági Együttműködési és Fejlesztési Szervezet (OECD) 2017-es jelentése szerint „a jelzőlámpa-színkódos jelölés mellett mintegy 18%-kal több vásárló választja az egészségesebb opciót, és 4%-kal csökkenhet a kalóriabevitel.” Továbbra is határozottan hiszünk abban, hogy segíthetjük az egészségesebb étrend kialakítását azáltal, hogy egyszerű, átlátható tápérték-információt biztosítunk, melynek segítségével mindenki kiválaszthatja a neki megfelelő termékeket.

A Coca-Cola folyamatosan alakítja portfólióját, többek között csökkentve számos termék cukortartalmát és ajánlott napi adagját annak érdekében, hogy a fogyasztók meg tudjanak felelni a WHO hozzáadott cukor bevitelére vonatkozó ajánlásának.

A termékek csomagolásán feltüntetett egyszerű és átlátható jelölés minden eddiginél fontosabb a Coca-Cola számára. Örömmel folytatjuk utunkat az egyre okosabb címkék felé, hogy találgatás nélkül megszerezhess minden információt, amire csak szükséged van.

Keresd tehát az új címkéket – kíváncsiak vagyunk, mit gondolsz róluk!