Palackozó partnerünk fenntarthatósági jelentése már elérhető a Coca-Cola HBC Magyarország portálon

Közzétette 2017-es fenntarthatósági jelentését a Coca-Cola Company magyarországi leányvállalatának palackozó partnere, a Coca-Cola HBC Magyarország. A vállalat amellett, hogy a 2017-es üzleti év sikereiről és teljesítményéről beszámol, gazdasági, társadalmi és környezeti felelősségtudatosságának részleteit is ismerteti, így láthatóvá válik, hogy törekvéseik mindegyike összhangban van a Coca-Cola Company saját célkitűzéseivel egyaránt.

A Coca-Cola HBC honlapján elérhetővé vált legfrissebb Fenntarthatósági jelentésük  többek között bemutatja a 2017-ben elindított #énjövőm programot, az ország legismertebb vállalati oktatási programját, amely fiatalokat segít az álláskeresésben, akár vállalkozás elindításában. Emellett fontos vállalásokat tett palackozó partnerünk a műanyag hulladékok folyamatos csökkentésére és újrahasznosítására is. Csatlakoztak továbbá a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség cukor és kalóriacsökkentési vállalásához is, a portfóliójukon belül pedig közel 50 százalékra nőtt az általuk palackozott, alacsony kalóriatartalmú és cukormentes termékek aránya.

A Coca-Cola HBC Magyarország árbevétele 10%-kal, az általuk értékesített termékek volumene 7%-kal növekedett 2017-ben. Felépült az új raktáruk, amely az ország legnagyobb tárolókapacitású élelmiszeripari raktára. Magabiztosan haladnak stratégiai célkitűzésük felé, hogy teljeskörű italgyártó- és forgalmazó vállalatként szolgálhassák ki a fogyasztókat minden napszakban, így új termékeket és kategóriákat is bevezettek.

Sikeres működése során is folyamatosan igyekszik megfelelni a nagyságából következő felelősségnek a palackozó partnerünk: a Coca-Cola Hellenic Bottling Company Magyarország is elkötelezte magát amellett, hogy vállalásai útján ne csak szereplője, de motorja legyen a műanyag hulladékokkal és azok kezelésével kapcsolatos változásoknak. Saját példájukon keresztül és fogyasztóik bevonásával tesznek a műanyag hulladékok folyamatos csökkentéséért és újrahasznosításáért, és ezek részletei is megtekinthetők friss fenntarthatósági jelentésükben.

A Coca-Cola Company, az anyavállalat magyarországi leányvállalata is elérhetővé tette 2017-es fenntarthatósági jelentését, hiszen a felelősségteljes működés 1886 óta alapvető részét képezi a vállalat filozófiájának. Törekszünk arra, hogy kevesebb vizet használjunk, arra bátorítjuk a közösségeket, hogy szelektíven gyűjtsék a hulladékot, és mindenkit arra buzdítunk, hogy támogassák egymást és a fenntarthatósági célok elérését. Mi is tisztában vagyunk a világban betöltött szerepünkkel és saját hatásunkkal, és fontosnak tartjuk, hogy helyesen cselekedjünk – ez mindannyiunk közös célja.

Célul tűztük ki, hogy 2020-ig a globálisan értékesített italainkban – beleértve a gépi adagolású italokat is - felhasznált víz 100 százalékának megfelelő vízmennyiséget visszajuttassuk a közösségeknek és a természetnek. Ezt a céldátum előtt öt évvel, 2015-ben teljesítettük.

2018-ban bejelentettük a Hulladékmentes Világ (World Without Waste) névre hallgató globális stratégiánkat. Eszerint, bár a Coca-Cola Company csomagolóanyagainak többsége már ma is újrahasznosítható, 2025-ig azonban 100 százalékra nő ez az arány. Vállalatunk ennek érdekében a környezet szempontjából előnyösebb palackokat fejleszt ki, akár úgy, hogy a gyártásuk során több újrahasznosított anyagot használ fel, akár a növényi alapú műanyagok használatával, vagy épp a palackok műanyagtartalmának csökkentésével. A tervek szerint továbbá 2030-ra minden palackot 50 százalékban újrahasznosított anyagokból állítunk elő és a kibocsátott csomagolóanyaggal megegyező mennyiségű hulladék begyűjtését tűztük ki célul.

A Coca-Cola Magyarországon forgalmazott PET-palackjai már most is 100 százalékban újrahasznosíthatóak, a hazai gyártás során felhasznált műanyag mennyisége pedig 15 százalékkal csökkent az elmúlt pár évben. Az újrahasznosított műanyag aránya jelenleg átlagosan 20 százalék, melyet 2030-ig 50 százalékra tervezünk növelni Magyarországon.