Legyél te a jövő vállalkozója! – erre bíztatták a kisgyerekes szülőket a Coca-Cola HBC Magyarország és a Loffice Coworkid interaktív meetupján. A Coca-Cola Company magyarországi leányvállalatának palackozó partnere az #énjövőm nevű programsorozat keretében már másodszor szervezett #jövőanyukája interaktív napot, melyen immár több mint hatvan édesanya sajátíthatta el a cégalapításhoz elengedhetetlen jogi, stratégiai és marketing ismereteket és világított rá arra, hogy bárkiből lehet sikeres vállalkozó – még szülőként is.

A Coca-Cola HBC Magyarország #énjövőm programja a „Jövő anyukája” interaktív nap megrendezésével október óta az anyukákra is fókuszál. Az édesanyák elhelyezkedését nehezítik az otthoni elfoglaltságok, miközben érettség, tapasztalat, szorgalom terén kiemelkednek a munkakeresők mezőnyéből. Amennyiben a munkaadók nem értékelik eléggé ezeket a tulajdonságokat, akkor mindezek kamatoztathatók akár egy saját vállalkozás keretében is.

Decemberben a Loffice Paulay Ede utcai központjában tartott második #jövőanyukája eseményen, a „Legyél Te a jövő vállalkozója” napon a szakértők és résztvevők éppen ezért a vállalkozásalapítás kérdéskörét járták körül, hiszen sok édesanyában megannyi kérdés motoszkál, amelyek elbizonytalanítják őket és szinte leküzdhetetlen kihívásként élik meg egy saját cég elindítását.

A meetupon a szakma élmezőnyébe tartozó szervezetek kollégái gondoskodtak arról, hogy a résztvevők olyan gyakorlati tudástárral gazdagodjanak, amely instant alkalmazható a piacon. Dr. Sáry Lilla, az Oppenheim ügyvédje a különböző cégformák előnyeit, sajátosságait, költség- és adóvonzatait mutatta be a hallgatóságnak. A stratégiai és pénzügyi tervezésről dr. Révész Éva, a Budapesti Corvinus Egyetem adjunktusa beszélt. Südi Anna Fruzsina, a Google koordinátora pedig a kommunikáció, a brandépítés és az online marketing izgalmas útvesztőibe engedett betekintést a résztvevők számára.

Nyilas Orsolya, a Coca-Cola HBC Magyarország külső kommunikációs vezetője szerint az anyukák a magyar társadalom rejtett erőforrásai. „Óriási tettvágy és tapasztalat van bennük. Ha megadjuk számukra a megfelelő tudást és eszközöket, meglepő teljesítményre képesek.” – hangsúlyozta.

A Medián Intézet legfrissebb kérdőíves felmérése szerint az elhelyezkedést támogató vállalati programok közül jelenleg az #énjövőm program a legismertebb Magyarországon – a felnőtt lakosság 10 százaléka hallott már róla. A kutatásból az is kiderült, hogy a fiatalok egyre derűlátóbbak elhelyezkedési esélyeiket illetően, és a szakismeretek és a nyelvtudás után az önismeretet nevezték meg olyan fejlesztendő képességként, amely javítaná esélyeiket a munkaerőpiacon.

A Loffice csapata év elején hívta életre az édesanyák munkaerőpiaci esélyeit támogató Coworkid alapítványát. Klementz Kata társalapító szerint a kisgyerekes szülőkben rejlő potenciál még kiaknázatlan, foglalkoztatási arányuk alacsony. “A Coworkid programmal közös nevezőre kívánjuk hozni a szülők karrierterveit és a munkaadók igényeit. Egy olyan koncepciót dolgoztunk ki, amellyel nemcsak a kisgyermekes szülők, de az irántuk nyitott és elfogadó cégek igényeit is szem előtt tartjuk. Legyen szó vállalkozóvá válást elősegítő programról, munkaerőpiaci visszatérést támogató tréningről vagy karrier-tanácsadásról, mi felmérjük a cég aktuális igényeit, meghatározzuk a koncepciót, és mindezt a gyakorlatban is megvalósítjuk.” – emelte ki Klementz Kata.

A Coca-Cola Hellenic Bottling Company Magyarország a Coca-Cola Company magyar leányvállalatának hazai palackozó partnere, a közös működés során a két vállalat egyesíti a Coca-Cola Company tudását, erőforrásait és tapasztalatait a Coca-Cola HBC palackozási, forgalmazási és értékesítése szakértelmével. 

A Coca-Cola HBC Magyarország 2017-ben indította el a fiatalkori munkanélküliség visszaszorítását célzó kezdeményezését, amelynek keretében ingyenes, egynapos képzéseket nyújtanak nagyrészt 18-30 év közötti inaktív, képzésből, oktatásból és a munkaerőpiacról kiesett fiataloknak. A tréningeken résztvevők önismeretet, önfejlesztést és kommunikációt tanulnak, kapcsolati hálót építenek, valamint olyan készségekre tehetnek szert, amelyek az elhelyezkedésben segítik őket. Az indulás óta már több mint 3000 budapesti és vidéki fiatal részesült a képzésekben, 2020-ig összesen 8000 ezer fiatalt terveznek bevonni a programba. A #jövőanyukája októberi interaktív nappal az #énjövőm oktatási program új fejezetet nyitott, a decemberi eseményen a #jövőanyukáit mint leendő vállalkozókat biztatták vállalkozásalapításra.  A Coca-Cola HBC és a Loffice Coworkid célja, hogy ezzel a misszióval elősegítsék a kisgyermekes szülők munkaerőpiaci érvényesülését.

Az #énjövőm program korábbi elemeiről a Coca-Cola Journey-n itt, itt, itt, itt és itt is írtunk.