A vállalat célja, hogy 2025-ig csomagolóanyagai 100 százalékban újrahasznosíthatók legyenek, 2030-ig pedig 100 százalékra növelje palackjai visszagyűjtési és újrahasznosítási arányát

ATLANTA, 2017. január 19. – A Coca-Cola Company 2017-ben bejelentette, hogy gyökeresen átalakítja csomagolási gyakorlatát. Az akkor meghirdetett Hulladékmentes Világ (World Without Waste) névre hallgató globális stratégia szerint a cég 2025-ig 100 százalékban újrahasznosíthatóvá teszi csomagolóanyagait, 2030-ig pedig a felhasznált csomagolóanyagok 100 százalékának megfelelő mennyiséget hasznosít újra.

„Bolygónk a csomagolási hulladékok problémájával küzd, így felelős vállalatként támogatnunk kell e kihívás megoldását. A hulladékmentes világ megvalósítható. Mi épp erre vállalkoztunk, és arra buzdítunk másokat is, hogy csatlakozzanak hozzánk.” – mondta James Quincey, a Coca-Cola Company elnök-vezérigazgatója.

A vállalat és palackozó partnerei a következő vállalásokat tették:

Befektetés a csomagolóanyagok fejlesztésébe

  • A Coca-Cola Company csomagolóanyagainak többsége már ma is újrahasznosítható, 2025-ig azonban 100 százalékra nő ez az arány. A vállalat ennek érdekében a környezet szempontjából előnyösebb palackokat fejleszt ki, akár úgy, hogy a gyártásuk során több újrahasznosított anyagot használ fel, akár a növényi alapú műanyagok használatával, vagy épp a palackok műanyagtartalmának csökkentésével.
  • A cég tervei szerint 2030-ra minden palackot 50 százalékban újrahasznosított anyagokból állítanak elő.
  • A Coca-Cola Company az üdítőitalok csomagolására egy új globális szabványrendszert alakít ki.

A Coca-Cola Company Magyarországon forgalmazott PET-palackjai már most is 100 százalékban újrahasznosíthatóak, a hazai gyártás során felhasznált műanyag mennyisége pedig 15 százalékkal csökkent az elmúlt pár évben. Az újrahasznosított műanyag aránya jelenleg átlagosan 20 százalék, melyet 2030-ig 50 százalékra terveznek növelni Magyarországon.

Befektetés bolygónk jövőjébe
A Hulladékmentes Világ a Coca-Cola Company fenntarthatósági erőfeszítéseinek következő lépése. A vállalat 2015-ben, a tervezettnél öt évvel korábban elérte és túl is szárnyalta azon célkitűzését, hogy az üdítőitalaiban felhasznált vizet 100 százalékban visszapótolja a víznyerő helyeken. Ezek az erőfeszítések a társaság azon átfogó stratégiájának részét képezik, hogy olyan teljeskörű üdítőitalgyártó vállalattá váljon, amely társadalmilag is helyes módon és felelősen növekszik.